Thursday, May 19, 2016

Roma-Villa Borghese Bahçeleri

Geçmişte bazı tatillerin tadı o kadar damağımda kaldı ki, bu kez Roma'da 7 tam gün için çok ısrarcı oldum. İtiraf edeyim biraz pişmanım. Demir 5. günün sabahı sokaklarda "Anne hadi eve gidelim ama İzmir'deki eve" diye söylenmeye, sevdiceğim demiştim demek istemiyorum ama demiştim diye göz devirmeye başlamıştı. Ama ben de şu fani ömrümde, çok sevdiğim bu şehrin parklarında, bahçelerinde, müzelerinde gönlümce ferah ferah gezip, Roma'lı ablalar gibi oğlumu uzun uzun salıncaklarda sallayıp gülme krizlerine sokmak istiyordum. Bu fotoğraflar işte o günün fotoğrafları. Ve maalesef aynı zamanda Demir'i bütün gün bisikletle rüzgara karşı Villa Borghese bahçelerinde üşütüp, yetmezmiş gibi hava kararıp iyice soğuduğunda çocuğa dondurma yedirip resmen hasta olması için gizli bir anlaşma imzalamış gibi davrandığımız gün. Başarılı olduğumuzu utanç ve pişmanlıkla belirtmek isterim. Ertesi sabah Demir ateşle uyandı ve biz son bir buçuk günümüzü evden neredeyse hiç çıkmayıp panikle İtalyanca ateş düşürücü ne diye sözlük karıştırıp, eczane arayarak geçirdik. Hayır, ateş ilaç içecek kadar yükselmedi ama yanımızda ateş düşürücü bile taşımayacak kadar cahil bir öz güvenle yola çıkışımızı ancak bu detayları da belirterek anlatabilirdim. 
Şimdi lütfen buyrun, hem çocuğa dondurma yedirmiş, bir de fotoğrafını çekmişler diye doya doya kınayın bizi.
Ne deseniz haklısınız bu sefer. 

No comments:

Post a Comment