Monday, April 25, 2016

Roma-Villa Borghese


Roma'ya daha önce gitmiş olmama rağmen Borghese adını hiç duymadan gelmiş olmam benim mi ayıbım daha önceki Roma tatilimin mi uydurukluğu emin değilim. Telafi için bu kez iki tam günü, haritada kocaman yeşil bir kalp gibi görünen bu hem yemyeşil kocaman bir park olan hem de içinde çok şahsına münhasır binalar ve muhteşem müzeler barındıran Villa Borghese Bahçeleri'ni gezmeye ant içmiştim. Bu ilk denememizin fotoğrafları. Hava o gün biraz soğuktu ve çok geniş bir alan olduğu için önce nereden girdik nereye gidiyoruz anlamaya çalışırken bile biraz üşümüş ve tedirgin tedirgin çocukların vücut ısılarını kontrol etmeye başlamıştık. Hem de Bernini sanatıyla bizzat tanışmak içine çok hevesli olmama ve müzelere girecek enerjimizi kaybetmemiş olmamıza rağmen.


Tamam her yer yeşil, ağaçlar, böcekler, Roma sosyetesinin sanatçılarının evleri, yazlıkları, tamam ağaçlarda fink atan papağanlar filan ama artık acıkmıştık ve o günkü hedef lezzet durağımız Da Baffetto için tabanlara kuvvet yürümeye başladık. Burası sanıyorum Roma'nın en eski ve geleneksel pizzacısı. Biz gittiğimizde uzun bir kuyruk vardı ve Asu kaşla göz arasında dışardaki masalardan birinde oturan Türklerle tanışıp, kankaya bağlayıp sonra da bizi sıranın en sonundan alıp dükkanın en güzel masasına oturttu. Bence pizzalar çok iyiydi. 4 farklı pizza sipariş ettik ama sadece mekanın adını taşıyan bu pizzanın fotoğrafını çekebilmişiz. Düşünün nasıl bir açlık:) Roma'da yediğim en lezzetli pizzaydı, fiyatlar uygundu, şarap güzeldi, ortam otantikti, bir daha gitmemek için bir sebep yoktu. Caffe Greco gibi burası da son gün tekrar gidelim dediğimiz bir yerdi ama biliyorsunuz son günü evden hiç dışarı çıkmadan, Demir'in ateşini ölçüp, bir giydirip bir soyup, çılgınca evimizi özlemekle geçirdik.
Nihayetinde bu karadeniz pidesi kılıklı nefis pizza da tadı damağımızda hoş bir anı olarak mazide kaldı.
Gider de pizzanın köşesini yumurtanın sarısına banarsanız beni hatırlayın.
Haset ve özlemle hissedeceğime eminim.




4 comments:

  1. Ya ben sizin muradosmann pozunuzu yerim amaaa! <3
    Ayrıca gün geçtikçe gençleşmen ve güzelleşmenden de artık sıkıldım kadın, biraz çirkin ol, biraz şişko ol diye daha kaç kez söylemem gerek ben anlamadım! :))
    Pizza bildigin bizim Samsun pidesinin çakması olmuş:) Sen git taaa elin Romasında ara lezzeti, burnunun dibindeki karadenizi gezme, o pideleri esas cennetinde yeme! Aferim size:)
    Öpmek zorundayım tabiki, orası zaten garanti :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. asiş o kadar çöktüm ki kız, ne güzelleşmesi, bazen aynada silüetimi görüyorum, bildiğin bizim bakkal amcaya dönmüşüm:) Bacım ne desen haklısın samsun pidesinin eline su dökemezler ama işte ambiyans o kadar vize, bilet, uğraş filan, mecbur azıcık overrate edeecem bu arkadaşları:)

      Delete