Friday, March 4, 2016

Hayaller&Hayatlar


Çok özendiğim şeyler var hayatta. Biri  insanın bir köyünün olması. Kasaba da olur, ilçe de, bir şehrin bir mahallesi de aslında. Sevdiğim şey, dönüp dolaşıp çocukluk anılarında hatırladığın mutlu anların geçtiği yer. Aileden sayılan komşular, sokakta oynanan oyunlar, beraber yenen dünyanın en basit ama lezzetli yemekleri. Benim çocukluğumun o mutlu anılarında ananemin evi var sadece. O evin kokusu, ışığı, bahçesi, ananemin al yanakları, neşeyle coşmasa da huzurun hep var olduğu o ev. Ama o kadar. Ve o ev şimdi benden kilometrelerce uzakta, benim mutlu anılarımla birlikte yapayanlız tozlanıp duruyor. Daha fazlası olsun isterdim. Yaşayan bişeyler kalsaydı keşke. Hayal meyal o anıları canlı tutacak şeyler keşke hala hayatımda olabilseydi. Neyse yazının burasını bu kadar uzatmayacaktım, depreştim:) Demir'in içinde kaçınılmaz bir şekilde büyüyeceği modern ve suni hayatın paralelinde haftasonu için de olsa yaşayacağı, içinde toprağa çıplak ayakla basmanın, dere şırıltısını dinleyerek hamakta uyumanın, ceviz ağacından ceviz toplamanın, komşuların tavuklarını besleyip keçilerini kucaklamanın olduğu bir hayatı da olsun istiyorum. Aslında bunu sadece Demir için değil hem kendim hem ailemin geri kalanı için de çok istiyorum. Hepimizin buna ihtiyacı var, adım gibi biliyorum. Ve oturduğu yerden köy hayatına imrenip, sonra avmlere koşan şehir avaneleri gibi yeterince yaşadım. Olur mu olmaz mı bilinmez. Belki koşa koşa geri kaçarız, belki haftasonundan haftaiçine uzatırız geçirdiğimiz zamanı ama deneyeceğiz. Şehir hayatından artık tamamen vazgeçebilmemiz pek mümkün değil. Ama bir ayağımızın bir köyde olmaması için de bir sebep yok. Artık küçük bir ev, biraz da meyve ağacı için bir yerimiz var Ege'nin bereketli köylerinden birinde. Umarım herşey hayal ettiğimiz gibi olur, Demir büyüdüğünde mutlu çocukluk anılarından hep anar bu köyü, o ceviz ağacını, dereyi, arkasında uzanan ormanı, kucaklayıp sevdiği komşu Mukaddes teyze'nin keçilerini. 
Bize şans dileyin. 
Kendi hayallerinize de bir şans verin bu bahar.
Sevgiler, hürmetler
Funda the köylü:)

11 comments:

  1. Hayırlı olssun. Çok mutlu büyüsün Demir içinde:)

    ReplyDelete
  2. Bu harika bir karar Funda. İnşallah tez günde kavuşun hayal ettiklerinize..
    Bizim ise gidecek bir köyümüz var, Artvin, Arhavi'de.. Öylesine doğası bozulmamış, çeşmesine ağzını dayayıp su içebildiğin, incirinin tadına doyamadığın, kapıdaki bahçeden yeşilliğini toplayıp yiyebildiğin.. Ama işte senede gidip 6-7 gün gördüğümüz.. ne acı..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hangi köy? :)
      Biz Sidereliyiz.(diğeri adı Derecik köyü)
      Ben de hayatımda sadece 1 kere gidip 1 hafta kalabildim. Çok güzel bir 7 gündü benim için.

      Delete
    2. Erman'ın da var güzel bir köyü Torosların eteklerinde ama aynı durum bizim için de geçerli. Yılda bir kere belki gidebiliyoruz. Burasıyla daha samimi bir ilişkimiz olur umarım. Senin de gönlünde varsa böyle bişey o da olur umarım Zeynep:)

      Delete
  3. Hep istediğim şey bu da benim. Önce kendim için sonra (varsa ihtimal) gelecek çocuklarım için. Hep hayalini kurduğum şey.
    Benim çok güzel bir çocukluğum oldu, meyve ağacı tepelerinde gezdiğim, bisikletle bir yere ulaştığım, çimenlerin üzerine halı serip evcilik oynadığım. Kendi çocuklarımı bundan mahrum etmek istemiyorum. O yüzden çocuk falan yapmadan bu İstanbuldan kaçmak istiyorum. (Ben de bu kısmı bu kadar uzatmayacaktım, tutamadım kendimi. ne kadar çok söylersem, gerçekleşme ihtimali o kadar artıyor diye mi düşünüyorum nedir.)
    Neyse, demem o ki, iyi ki de böyle bir adım atmışsınız. İyi ki de iç sesinizi duyabilecek kadar uzaklaşabilmişsiniz zamanında şehrin gürültüsünden. Bol şans size. Kimbilir belki bir gün komşu oluruz Ege'nin o bereketli köyünde.
    Kucak dolusu sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Damlaaa! Kesin arkanda kalacak kaçmak istediklerin. Bir gün çocukların bahçenin ağaçlarını sulayacak eminim. Nasıl eminim biliyor musun? Çok istediğini bu yorumdan anlamamak aptallık olurdu:) Ve istediğimiz şeyin kocaman bir şey olmadığını biliyorum, pahalı, zor, ulaşılmaz olmadığını. Sadece cesaret istediğini, harekete geçsen olacağını, gözünü gönlünü bu hayale açtığında birinin bir gün bir arsa var çok güzel diye bir muhabbet açacağını:)

      Delete
  4. Ayrıntılı bilgi için tabiki de şimdi seni arıycam, yoksa meraktan öliyim mi yani nedir? :)

    Çok ama çok sevindim tabi, onu söylemeden gitmem! Biz de gelcez o köyevine, banane işte ^.^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelmezseniz terbiyemi bozar küfrederim, garanti!

      Delete
  5. amanın bu ne güzel haber fundam ben ki bir köy bebesiyim ve çocukluğum vıcık vıcık köy anılarıyla dolu çok feci özendim imrendim sevindim en güzel dilekleri diledim gitti öperim ve en kısa zamanda sarı kafalı haydiiiimi de getireceğime dair not düşerim;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yukardaki yorumuma "" koyuyorum cevap olarak. Mecbur geleceksiniz. Gelmezseniz zorla getiririm. O kadar:)

      Delete