Friday, May 29, 2015

Çocukla Güney Fransa-Antibes



Antibes'i Cannes yazısında anlatmayı planlıyordum ama Cannes'dan daha çok sevdiğim için kıyamadım ayırdım. Cannes'da plajda çılgınca kuma bulandıktan sonra aklı başında her aile trene utanç ve mahcubiyet içinde atlayıp otele temizlenmeye dönerdi. Biz yapmadık.  Cannes'dan trene atlayıp Antibes'te indik. Antibes Nice ile Cannes'ın tam ortasında sayılır. Trenden indikten sonra yapmanız gereken sahile doğru yürümek. Antibes'in eski şehir kısmı bu tatilin favorilerinden biri oldu. Nice eski şehir bölgesi kadar turistik değil. Son fotoğraftaki "eski" teyzeler ve amcalar mutlu mesut burada yaşıyorlar. Ve Cannes eski şehir bölgesi gibi sönük değil. Gerçek, sempatik ve mutluluk verici. 3 saat kadar ayırabildik Antibes'e. Eski sokakların dolaşıp dondurma yedik. Hiç aklımızda yokken karşımıza çıkan Picasso müzesini gezip avlusunda gördüğümüz manzaraya bayıldık. Hatta hayatımızda ilk kez tam önümüzde kocaman bir yunus gördük o avluda.(Hızlı itiraf:aslında ben sadece kuyruğunu ve suya girdikten sonra taşırdığı suyu görebildim). Antibes'e giderseniz mutlaka bu müzeyi ziyaret etmenizi, Picasso'dan, sanatından hoşlanmıyorsanız bile ömrünün son zamanlarını geçirdiği bu binanın avlusunda bir yunus görmek için gözlerinizi dört açmanızı tavsiye ederim. Demir gibi kendinize müzenin mağazasından da hatıra bir kart da alabilirsiniz. Bu tatili planlarken ve gidilebilecek bütün bu yerlerin hangisinin gezmeye değer olacağını düşünürken Antibes'i bu kadar seveceğimi tahmin etmiyordum. Nice'e ya da Cannes'a kadar gittiyseniz bir öğleden sonrasını Antibes için ayırmalısınız der esenlikler, sorunsuz, rötarsız ve güzel sürprizli tatiller dilerim.

2 comments:

  1. Yine çok tatlı fotolar, Demir de öyle :) Fransa görmek istediğim ülkeler arasında. Şimdilik bulunduğum ülkeye çok uzak olsa da, birgün gideceğim biliyorum. Tüyolar için çok teşekkürler.

    ReplyDelete
  2. tatli kadin.. ne guzel anlatmissin yine duygularini.. Antibes cok sevilesiydi gercekten.. Biz de harika vakit gecirmistik ve limaninda yaptigim meditasyonu da hep sevgiyle hatirlarim.. Muthisti ! Saniye saniye aklima kazinmisti :) Picasso muzesi guzel de cocukla olunca asil guzellik o nefis Akdeniz manzarali terasi oluyor.. :) Bir de orada yedigimiz ogle yemegini unutamiyorum.. Ahna abi mutlaka demisti de es gecmemistik biz de... Siz Fransiz mutfagini sevmediniz ama benle bi Fransiz sinirina girseniz yemin ederim sizi de asik ederim ! 42 kilo olduguma bakma, yaparim.. hehehe :))

    ReplyDelete