Thursday, January 26, 2012

Bişnev!


Elif Şafak’la ilgili bir sıkıntım var. 
Bir yazarın çok popüler olması, okur olarak çok hoşuma giden bir şey değil. Bir kitabı okuyup, çok sevip, yazarını araştırıp, şaşırıp, daha çok okumak istemek en sevdiğim okuma senaryosu çünkü. Bu yüzden, kitap kapağına kendi fotoğrafını basan yazarların ne yapmaya çalıştıklarını hiç anlamam. Onca emek, çaba bir hikaye oluşturup, bir sürü karakter yaratırsın, bunu basıp bir kitap haline getirirsin. Okuyucu eline alsın, sayfaları çevirince hikayenin içine girsin, buna inansın istersin. Ama kapakta sen. Neden? Anlamam. 
Bu yüzden İskender’in kapağında Elif Şafak’ın olması anlaşılamazın da ötesinde bir durum benim için. 
Bir Elif Şafak kitabı okurken, Elif Şafak’ı unutmayı başaramıyor insan çoğu zaman.

Aşk’ta Elif Şafak’ın resminin koruyucu kapakta olması, onu çıkarıp atınca yazarın gözlerini üzerimden savmış olma şansı olmasa, elim varıp alamazdım sanırım(Ay nasıl da abartıyorum di mi?).
Kitabı, Salı günü İç Anadolu ve Akdeniz’i birleştiren dünyanın muhtemelen en sıkıcı yolunda okudum. Kitaptaki mekânlardan biri Konya olduğu için Konya’dan geçerken yılda minimum 4 kere gidip geldiğim bu yol bir başka göründü gözüme. Kitap Mevlana’yı anlatıyor, kafamı kaldırıyorum Mevlana unları tabelası, diğer tarafa çevirince kafamı, Mevlana hastanesi tabelası. Aradan neredeyse bin yıl geçmiş, Mevlana Konya’da hayatına çok yaygın bir dükkân ön adı olarak devam ediyor. 
Manevi mirasımıza verdiğimiz değer göz yaşartıyor.

Bak burdan gelip, hiç ummadığın bir yere varacağım. Kitabı sevdim. Çok uzun zamandır bir kitabı bir günde okuyup bitirmemiştim. Çok uzun zamandır fantastik bir hikayeye bu kadar inanmak istememiştim. Siz de benim gibi kitabı okumak için konuşulmasının bitmesini beklediyseniz, şimdi sırası bence. 
Zaten hava soğuk ve hep yağışlı. 
İnsanoğlunun battaniye altında, kendini bir bardak kahve ve kitapla mutlu hissettiği mevsim bu mevsim. 
Hadi!

9 comments:

  1. Ben de Elif Safak i pek sevmem. Fakat bu kitapla kadina olan saygim artti en azindan,cok guzel bir arastirma yapilmis. Iyi ki kacirmamissin :)

    ReplyDelete
  2. aynen ben de senin gibiyim! bir yazarın adı herkesin dilindeyken okuyasım gelmiyor, uzun zamandır aşk kitabı kitaplığımda bekliyordu.. e ben de okuyayım o zaman? :)

    ReplyDelete
  3. güzel bir yazı olmuş canım...sevgiler

    ReplyDelete
  4. bilmem "kimya hatun" (Saide Kuds) kitabı duydun mu?ordada şems'i bambaşka ele almış hatta aşktan sonra biraz hayal kırıklığı yaratıyor ama aklında olsun..
    aşksa çok güzel bir kitap iyiki okumuşsun..

    ReplyDelete
  5. seninle aynı fikirde olmayı seviyorum funda :) gerçekten :)

    bu kitabı okumak benim de hiç içimden gelmemişti, adı bile hiç yaratıcı gelmemişti başta.. çok sonra bir arkadaşım konunun bildiğimiz anlamda aşk olmadığını söyleyince daha cazip geldi de okudum. bu arada, onu okumadan hemen önce ahmet ümit'in bab-ı esrar'ını okumuş olmam da etkili oldu bir şans vermemde sanırım :) ana fikir aynı ama işleniş şekli farklı tabii..
    okumadıysan göndereyim mi sana? :)

    bu arada kapak resmi konusuna hiç kafa yormamıştım ama 100% haklısın, ne ilginç bir ruh halidir bu di mi..
    iskender'in kapağı çok iticiydi gerçekten, onu okumayı da o kapak yüzünden reddetmiştim ama sonra yine aynı arkadaşımın baskısı üzerine okudum, neyse ki değdi :)

    kitabı konya yolunda okumuş olmana çok özendim :) ne kadar günümüzün etkileri olsa da insan bir zaman yolculuğuna çıkıyor gibi oluyordur..:)

    öpüyorum seni güzel ve tatlı kadın, harika bir hafta sonu olsun senin için de.. :)

    ReplyDelete
  6. Funda biliyor musun? hala okumadım kitabını ve hala kitaplıkta duruyor ve hala elim gitmiyor. Elif Şafak' la geçen yıl Firarperest sayesinde tanıştım. Önyargımı kırdım ama hala elim kitaplarına kolay gitmiyor. Tıpkı Ece Temelkuran gibi!

    ReplyDelete
  7. Funda'cım ben de aşk'ın en popüler olduğu zamanlarda elime dahi almadım, bu kadar popüler kültür öğesi olması çok antipatik geldi. Sonra geçenlerde birkaç sayfasını karıştırdım çok hoşuma gitti ve ben de çok severek okudum. Elif Şafak kötü bir yazar değil ama bu kadar tablet tüketim haline getirmemeli kendisini, edebi yönünden çok marka değeri ile ortaya çıkmamalı. Yine de anlatılan hikaye o kadar güzel ki insan okumaya başlayınca bu imajı unutuveriyor, senin yolculuk rotanla da kesişmesi çok hoş bir tesadüf olmuş bence :) kocaman öpüyorum tatlım.

    ReplyDelete
  8. Renkli; Evet ben de okuduktan sonra iyi ki dedim:) Mevlana ve Şemsin hikayesi hakkında birşeyler öğrenmiş olmak güzel.
    What’s Next; Oku bence uzun süredir kimse kitap hakkında bir şey konuşmuyor:)
    Chfashiontrend; Teşekkürler.
    Burcu; Kitabı duymadım ama çok merak ettim senin yorumundan sonra. Çünkü bu kitabı okurken Kimya Hatun’un hikâyesinin detaylarını çok merak etmiştim. Kimya Hatunun kendisi de, hayatı da çok farklı, sanırım kitabı bulup okuyacağım, çok teşekkürler:)
    Ahsen; Canım benim ben de çok seviyorum yaşadığım, düşündüğüm bir şeyde seninle hemfikir olmayı:) Gerçi olmamayı da seviyorum, seninle ilgili, senin dokunduğun çok fazla şeyi seviyorum:)
    Ahmet Ümit hiç okumadım şimdiye kadar, öneriyorsan ben alayım okuyayım hep de kitaplığımda bulunsun, kitabım bitti zaten yeni kitap arayışı içindeyim:)
    Chilek; Ah evet Ece Temelkuran da aynı etkiyi yaratıyor kesinlikle.Biz mi çok kaprisli okurlarız bilemiyorum ama insanı iten bir şey var. Ama Aşk’ı okumanı tavsiye ediyorum. Bence bu kış tam zamanı:)
    BeTwin Us; Açıkçası ben de kendime kızıyordum artık bu kadar takılır mı yok kapaktı, yok resimdi, okuyacaksan al oku bu ne kapris böyle diye ama herkesin aynı fikirde olduğunu görünce biraz daha iyi davranmaya karar verdim kendime:)
    İnsan bir kitabı eline alınca başka bir dünya keşfetmek istiyor ya, şaşırmak istiyor, bir sürpriz olsun istiyor. Bazı kitaplar yazarları çok popüler olduğu için, kitaplar çok fazla konuşulduğu için, süpermarketlerde bile kasaların yanında satıldığı için hatta, bazı okuyucuyu itiyor. Ama demekki bazısını da çekiyor ki bu insanlar bunu başarılı bir satış stratejisi olarak uygulama konusunda ısrarcılar:)
    Ama kesinlikle katılıyorum hikaye de karakterler de çok güzel, hayran olunası, ilham verici!

    ReplyDelete
  9. ben kitabi okudum.. ve cok sevdim.. ama okudugum dönemde sadece ailem tarafindan cok güzel oldugunu duydugum icin.. medyada pek takip etmedim elif safagi..

    ReplyDelete