Monday, November 14, 2011

Oh Dear Wien!

Orta Avrupa turu yapacaklara tek bir önerim olacak olsa, Budapeşte-Viyana-Prag sırasıyla gezin derdim. 
O zaman bu fırsatı kendime tanıyorum ve böyle bir gezi yapacaksanız bu sırayla gezmenizi şiddetle öneriyorum.
Çünkü bakınız bendeniz, önce Budapeşte'de Tuna kıyısında köprülerle aşk yaşayan hülyalara dalmış, tarihi her öğeden yoksun garip Anadolu insanı, Viyana'ya gidince "Budapeşte de neymiş?" triplerinde buldum kendimi. 
Prag'daki triplerimden sonra bahsedicem. 
Ama önce siz gelin Viyana'da kafamız hep yukarda, ağzımız ve gözlerimiz sonuna kadar açık dolaşırken, bilincimizin açık olduğu nadir anlarda çektiğimiz fotoğraflara bir bakın.

 Viyana'daki bütün o şaşalı mimariye tezat, pek şahsına münhasır bir yapı.



Erman'ın şimdiye kadar sempati duyduğu sanırım ilk H&M.


Vitrinde bu şahaneleri görüp, her seferinde içeri daldığım, peşpeşe yiyip, şeker komasına girmeme sebebiyet veren çılgın Viyana tatlılarından bir örnek.


Uzuun bir kuyruğun minik bir bölümü. Elinde okuyacak birşeyi olmayan tek bir kişi yok.


Bütün haşmeti ile muhterem Goethe. Önünde saygıyla eğilip, yolumuza devam ettik.




 Saray bahçesinde bir kendinden emin, enteresan budama stili.


Viyana ağaçları arasında bir yorgun ben.


Viyana'nın en meşhuru dediler, gittik, hatta sıra bile bekledik.Ama değdi. Figlmüller'de şnitzelin sadece et versiyonları değil benim gibi et sevmezler için peynirlisi bile var. Salatalar da şahane.


Vitrinlerde sempatik bir grup barışsever.


Bir süre sonra muhteşem olan herşey sıradanlaşsa da, kafanızı kaldırıp bakınca "Yok yahu" diyorsunuz, "Bu normal ve sıradan bir mimari değil". "Çıkar fotoğraf makinası Erman. Biraz saygı lütfen ya."


Ve bir karede de ben görüneyim di mi:) Bu eserin adı da "Opera'daki hayalet".




19 comments:

  1. ilk ve son fotograflara bilhassa bayıldım funda! kalkıp bi yerle gitme ve bol fotograf çekme istegi uyandırıyosun bende, bilesin!:)

    ReplyDelete
  2. ne güzel fotoraflar bunlar yaaa agzim acik kaldi bende 4 sene önce pragdaydim benimde cokk hosuma gitti ama viyanaya yolum düsmedi henüz fakat bu resimleri görünce kesinlikle orayada gitmeliyim dedim kendime :) ve o H&M ne öyle :D

    http://www.sevgilikitabi.com/

    ReplyDelete
  3. hmm ben bu 3 şehir arasında en çok budapeşteyi beğenmiştim:) ama viyanayıda es geçmek imkansız:)

    ReplyDelete
  4. Figlmüller! 3 gün içinde iki kez yemiştim, şimdi fotoğrafı görünce viyana'ya bir daha gidilir mi diye düşünmeye başladım :)

    http://iconicmouse.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. harika yaa ne güzel her yerden tarih fışkırıyor:)) fotoğraflar her zaman ki gibi süper:)) hele cup cakeler:))) ne güzel

    ReplyDelete
  6. bina çok estetikmiş ağaçlarda öyle yurtdışına çıkma aşkı içimde gitgide artmaya başladı :)

    ReplyDelete
  7. Amazing pics dear!
    Great blog, sooo inspiring!
    Following! Follow back? <3

    ReplyDelete
  8. Fundacım bayılıyorum resimlerine, harika hepsi ,sen böyle resimler yayınladıkça benim tüm çalışma şevkim kaçıyoo haberin olsun:)

    ReplyDelete
  9. benim bir arkadaşım var pıııııııııııır diye uçup giden : )

    ReplyDelete
  10. Cok guzel gezdim Viyana'yi, gitmem artik:P
    Ya olmaz, gozlerimle gormem lazim burayi!Renkleri gozumle gormem lazim!
    Pek eglenceli anlatiyorsun Funda'cim;) Kim bilir gezmesi nasildir!
    Sempatik H&M'yi eminim benim Guney de severdi;) Sonra gider şnitzel'imizi yeriz, hatta stammgast oluruz;) (Mudavim demekmis sanirim. Figlmüller'i ogrendigim pek degerli hocamdan ogrenmistim. Isin ucunda şnitzel olunca unutmadim:P)
    Bir de o cupcake'imsi tatlilar, of!

    ReplyDelete
  11. Ah ben bayılıyorum tatil postlarına. Ne kadar güzel fotoğraflar çekmişsiniz, hepsi birbirinden harika. O ağaçları çok sevdim, ne değişik budamışlar.

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Yemek fotoğraflarına bakmadan geçtim zira geçerli nedenlerim var, ilk iki kareye bayıldım. Orda olmak hatta kalmak istedim!

    ReplyDelete
  13. fotoğrafların hepsi çok güzel ama 2. fotoyu çokçok beğendim. Viyana benimde görmek istediğim bir yer.

    http://trendydolap.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Kesinlikle Viyana’ya gitmek istiyorum!!! Bu kadar güzel olduğunu bilmezdim (o garip Anadolu insanı sıfatı benim için de geçerli tatlım hehe) her kare birbirinden güzel, şehir fotoğraf çekmek için doğal şaheser resmen. Ağaçların budanışı, yapıların arasından huzur veren gökyüzü ve sokakları ile buraya kesinlikle bayıldım! Sen de o güzel kabanın ile ağaçlarına rasında göz kırpmışsın bize canım, çok keyifli bir posttu fotoğraflara birkaç kez baktım! ;)))


    BeTwin Us

    ReplyDelete
  15. Blog'una tesadüfen rastladim, cok begendim. Hele bu Viyana postu görünce neden daha önce rastlamadim ben sana diye düsünmedim degil :-)

    Cok güzel yerleri gezmissin, 1. Viyana zaten anlatilmaz ama sen fotograflarla cok güzel yansitmissin.

    Umarim tekrar gelirsin Viyana'ya :-)

    http://guelsah87.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Minikkus; Güzel istekler uyandırıyomuşum, sevdim kendimi:) Çok teşekkürler!
    Guzelgul;Çok mutlu oldum beğendiğine. Viyana çook güzel gerçekten, umarım en yakın zamanda gidersin:)
    Pembe gönlüm sende; :)))) Sen böyle deyince şüphe duydum o iddalı önerimden:) Yok ama ya eminim, son kararım, hepsini çok sevdim ama en çok Prag!
    PD; Hahaha gidilebilir tekrar Figlmuller için bence, güzel bir bahane:)
    Lolipu; Avrupa’nın bu kadar yakında olup, bütün bu muhteşemliğin bu kadar uzağında olmamız çok acayip:( Cupcakeler güzel dii mii:)
    Urszula, Marella;Thanks!
    Myprincess; Ben de böyle yorumlara bayılıyorum ama çalışma şevkin kaçmasa, otursa olmaz mı:)
    Esra; Bence bu uçuşların tadını çıkaralım, kalişlar yakındır:(
    SvGLove; Aaa bu kadar Viyana kime yeter? Git mutlaka tabi, baksana plan bile hazır:)

    ReplyDelete
  17. Deniz; Ben de bayılıyorum hem tatillere hem postlarına:) o acayip budanmış ağaçları ben de çook sevdim, teşekkürler!
    Chilek; Cupcakeler şahane yaa hadi bak bak:) Canım benim gidip gezip kendin görürsün, fotoğraflarına bakmayı bırak, afiyetle yersin umarım hepsini.
    Trendydolap; En kısa zamanda git gör işallah:) O fotoğrafı ben de çok seviyorum.
    BeTwin Us;Hahaha çok kendinden emin bir giriş oldu bu:) Git tatlım, gez, gör, sen de sev benim gibi:)
    Gulsah; Ne güzel tesadüf bu böyle:) Viyana’da mısın sen? Ah gelmeden önce senden öneriler almayı çok isterdim!

    ReplyDelete
  18. Evet viyanadayim :-) Keske dedigin gibi daha önce rastlasaydik birbirimize :) ama olsun belki yine yolun düser buralara.

    simdilik en azindan bloguma beklerim:D http://guelsah87.blogspot.com

    ReplyDelete